Subject: Vastus elektroonilise sigareti mahupiirangu kohta
From: "Viorica Tšaikovski" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 16:29:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Mikaela

Küsisid, et kuidas peaks tegema kindlaks, kas elektroonilise sigareti mahuti 
vastab mahu osas tubakaseaduse nõuete.

TubS § 17 lg 3 ütleb, et nikotiini sisaldava ühekordse elektroonilise 
sigareti ja ühekordselt kasutatava täitekapsli või mahuti maht ei tohi olla 
suurem kui kaks milliliitrit. Lõike 4 kohaselt ei või nikotiini sisaldava 
elektroonilise sigareti täitevedeliku pakendi maht olla suurem kui kümme 
milliliitrit.

Viidatud sätetes on selgelt öeldud, kui suur võib täitekapsel või mahuti või 
täitevedeliku pakend olla. Tegemist ongi täitekapsli/mahuti enda mahu 
piiranguga. Seega ei või täitekapsel ega mahuti olla suurem kui seaduses 
öeldud. Asjaolu, et täitekapslis või -mahutis võib paikneda küttekeha, ei 
suurenda kapsli lubatud suurust. Selle võrra mahub elektroonilisse sigaretti 
lihtsalt vedelikku vähem.

Lugupidamisega

	Viorica Tšaikovski
Ettevõtluse osakonna jurist
+372 667 2007 | [email-masked] | www.ttja.ee 
<http://www.ttja.ee/>
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn